torsdag 12 november 2009

Allium

Jag älskar Allium, så jag planterade några lökar för något år sedan och dom kommer tacksamt tillbaka år för år, till skillnad från alla tulpanlökar som jag stoppat ner i marken. Mitt bidrag till Bildligt talat -v46 är också en Allium, visserligen en vissen sådan men ändå en ståtlig skapelse. Tulpaner är ju också vackert på våren, men sedan så är de borta och då menar jag borta. Få eller inga kommer tillbaka nästa vår och man ska inte räkna med att de som sticker upp ur rabatten har samma ursprungs färg som de man satte..... Så det är mer Alliumlökar som kommer att planteras i våra rabatter i framtiden, för de är vackra tom under hösten och vintern.
/Vella

1 kommentar:

  1. Så fin din blogg blivit.
    Tack för en trevlig helg!

    Kram Syster
    www.astromlena.wordpress.com

    SvaraRadera